UKŁAD HAMULCOWY

W maszynach budowlanych występuje hydrauliczny układ hamulcowy składający się w większości przypadków z zespolonej pompy hamulcowej, przewodów i tłoków dociskowych. W koparko-ładowarkach występują tzw. tarczowe hamulce mokre zanurzone w oleju. Obsługa układu hamulcowego jest bardzo ważna ze względu na bezpieczeństwo! W przypadku stwierdzenia niskiej ilości płynu hamulcowego (w maszynach CNH jest to płyn LHM FLUID) należy go jak najszybciej uzupełnić i nie mieszać z innym płynem hamulcowym.

UWAGA! W żadnym wypadku nie należy stosować płynów hamulcowych o oznaczeniu DOT, ponieważ zastosowanie tego rodzaju płynu skutkuje zniszczeniem pompy hamulcowej. Dodatkowo przy wymianie oleju w tylnym moście należy dolać DODATEK uszlachetniający, który eliminuje nadmierne zużycie tarcz hamulcowych oraz piszczenie przy hamowaniu.

Dla naszych Klientów mamy w sprzedaży pompki hamulcowe, uszczelnienia tłokowe, płyn hamulcowy, tarcze i przekładki, obudowy i tłoki hamulcowe. Do hamulca ręcznego posiadamy linki oraz klocki hamulcowe.