FILTRY I OLEJE

Filtry i oleje to podstawowe materiały eksploatacyjne, które należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta. W związku z tym stawiamy na regularne przeglądy serwisowe, które eliminują koszty związane z niepotrzebnymi naprawami.

Naszym Klientom oferujemy oryginalne filtry CASE, NEW HOLLAND oraz zamienniki marki WIX, BALDIN, DONALDSON. Przy doborze filtra szczególną uwagę zwracamy na to aby zamiennik był o tych samych parametrach jak oryginał. Nie dobieramy filtrów na zasadzie wyglądu, bądź wielkości gwinta i uszczelki.

Odpowiednio dopasowany filtr pozwoli na prawidłowe działanie maszyny, natomiast nieprawidłowo dobrany może doprowadzić do uszkodzeń oraz niepotrzebnych kosztów. W ciągłej sprzedaży oferujemy:

  • filtry oleju,

    Układy olejowe silników spalinowych są układami zamkniętymi. Zadaniem oleju silnikowego jest smarowanie oraz schładzanie ruchomych elementów silnika. Dodatkowo olej wypłukuje i transportuje w postaci zawiesiny różnego rodzaju zanieczyszczenia, które powstają w procesie zużycia ściernego współpracujących ze sobą części silnika. Filtry oleju skutecznie zatrzymują zanieczyszczenia. Wymiana filtrów jest więc bardzo istotna, ponieważ jazda z zepsutym lub zużytym filtrem skutkuje spadkiem mocy silnika oraz wzrostem zużycia paliwa. W niektórych przypadkach może doprowadzić do zepsucia jednostki napędowej.
    Regularna wymiana filtra oleju jest bardzo ważna we współczesnych czasach, kiedy to producenci produkują silniki o coraz większej mocy, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużyciu paliwa. Wzrost wydajności silnika i nowe standardy emisji spalin mają duży wpływ na rozwój olejów i filtrów do olei. Należy jednak pamiętać, że filtry nie zapobiegają degradacji oleju. Jest to nieodwracalny proces chemiczny. Należy pamiętać, że olej i filtry oleju należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta. Filtry oleju zależnie od typu silnika mogą różnić się zarówno pod względem budowy jak i zasad działania.

  • filtry paliwa,

    Zadaniem filtrów paliwowych jest zatrzymanie zanieczyszczeń znajdujących się w paliwie. Od czasu kiedy na runku pojawiły się nowoczesne silniki DIESLA z listwa wtryskową COMMON RAIL rola zastosowania filtra paliwowego znacznie wzrosła. Filtry paliwa chronią elementy układu paliwowego silników spalinowych przed zbyt szybkim zużyciem. Opieszałość przy wymianie filtrów może okazać się brzemienna w skutkach. Zabrudzenie takie jak pyły, rdza z wewnętrznych ścian zbiorników, woda oraz żyjące w niej mikroorganizmy mogą doprowadzić do szybkiego zużycia pomp wtryskowych, wtryskiwaczy, czy zaworów regulatorów ciśnienia znajdujących w silnikach. Bardzo ważne jest aby filtry dobrać odpowiednio do wymagań silnika, jakości paliwa oraz warunków eksploatacyjnych. W wielu przypadkach w układzie paliwowym umieszcza się więcej niż jeden filtr w celu eliminacji jak największej ilość zabrudzeń. Filtr paliwa w przeciwieństwie do oleju, nie posiada zaworów typu by-pass, których zadaniem jest udrożnienie przepływu paliwa kiedy filtr jest zapchany. Reasumując korzystniej jest kiedy maszyna zatrzyma się z powodu braku dopływu paliwa, który wynika z zapchanych filtrów paliwowych, aniżeli miałaby być zasilana zabrudzonym paliwem.

  • filtry powietrza,

    Każdy silnik wykorzystuje do spalania nie tylko paliwo, ale również powietrze. Filtr powietrza ma za zadanie zatrzymanie cząstek stałych takich jak sadza, pyły mineralne, szczątki organiczne unoszące się w powietrzu zasysanym przez silnik. Prawidłowa filtracja powietrza jest niezbędna, ponieważ nawet śladowe ilości zanieczyszczeń mogą spowodować nieodwracalne w skutkach uszkodzenia silnika.

  • filtry kabinowe,

    Filtry kabinowe nazywane także filtrami przeciwpyłkowymi oczyszczają powietrze, które zasysane bezpośrednio znad drogi, wtłaczane jest przez układ wentylacji lub klimatyzację do kabiny. Większość maszyn budowlanych wyposażona jest w takie filtry. Warunki w jakich pracują maszyny są bardzo trudne. Stężenie zanieczyszczeń w powietrzu jest bardzo duże. Wdychanie zanieczyszczonego powietrza powoduje negatywne, często nieodwracalne skutki dla zdrowia człowieka.

  • filtry hydrauliki,

    Układ hydrauliczny pracuje w trudnych warunkach i narażony jest na ekstremalne obciążenia, jednocześnie ma być niezawodny. Spełnienie powyższych wymogów zależy od wielu czynników min. od klasy czystości oleju, jak również trwałości poszczególnych elementów (uszczelnień, pomp zaworów, siłowników itd.), które narażone są na działanie wysokich ciśnień, ścierania czy erozji wywołanej zjawiskiem kawitacji.
    Aby prawidłowo dobrać filtry hydrauliki należy przeanalizować następujące czynniki:
    a. klasa czystości oleju,
    b. rodzaj oleju i warunki pracy,
    c. nominalne ciśnienie pracy,
    d. wielkość przepływu
    e. miejsce montażu w układzie.
    Filtry oleju hydraulicznego są wkładami wymiennymi i umieszczone są w rozbieralnej obudowie lub występują filtry typu spin-on.

Jeśli chodzi o oleje to w przypadku maszyn CASE proponujemy oryginalne oleje AKCELA, zaś do maszyn NEW HOLLAND oleje AMBRA. W sprzedaży posiadamy również oleje alternatywne firmy SPECOL.

Raz jeszcze przypominamy – REGULANE PRZEGLĄDY SERWISOWE – KLUCZEM DO DŁUŻESZEGO I BEZPROBLEMOWEGO DZIŁANIA MASZYNY!!!